اعتراف دلخراش یک جوان در کلانتری: هووی مادرم را کشتم و از عذاب وجدان دارم میمیرم
یک مراجعه غیرمنتظره به کلانتری، پروندهای جنایی را که ماهها در هالهای از ابهام قرار داشت وارد مرحله تازهای کرد. دختر جوانی که به گفته خودش سالها با عذاب وجدان زندگی کرده بود، با حضور در یکی از کلانتریهای کرج پرده از ماجرایی برداشت که تحقیقات درباره یک قتل خانوادگی را وارد مسیر جدیدی کرد.
دو روز پیش دختر جوانی با حضور در یکی از کلانتریهای کرج، اطلاعاتی را در اختیار پلیس قرار داد که به پرونده قتل زنی میانسال در تهران ارتباط داشت.
این دختر در اظهارات خود جزئیاتی از ارتباط خانوادگیاش با فردی به نام هاشم و اتفاقاتی که پیش از وقوع جنایت رخ داده بود را تشریح کرد.
او گفت: «سه سال قبل مادرم با مردی به نام هاشم آشنا شد و به عقد موقت او درآمد. وضع مالیمان خوب نبود و هاشم از نظر مالی به ما کمک میکرد. من در یک مرکز پزشکی کار میکنم. اواخر سال گذشته هاشم به سراغم آمد و از من خواست تا همسر اولش را گوشمالی بدهم. میگفت اول از مادرم مهری خواسته این کار را بکند اما او قبول نکرده، بنابراین از من کمک خواسته است.
هاشم به من گفت اگر این کار را انجام بدهم 500 میلیون تومان به من میدهد. من که بشدت به پول نیاز داشتم قبول کردم. اما از آنجا که به تنهایی نمیتوانستم این کار را انجام دهم از احمد که بیمار مرکز ما بود و با او دوست بودم خواستم کمکم کند، هاشم کلید خانهاش را به من داد و گفت میتوانید طلاهای همسرم را هم بردارید تا ماجرا سرقت به نظر برسد.»
روایت دختر جوان از روز حادثه
این دختر در ادامه اظهارات خود درباره روز وقوع حادثه نیز توضیحاتی ارائه کرد.
او گفت: «روز حادثه وقتی به خانه هاشم رفتیم همسرش در خانه تنها بود، دست و پاهای او را بستیم و خانه را بههم ریختیم. اما هیچ طلایی در خانه نبود که بخواهیم سرقت کنیم و درنهایت از خانه خارج شدیم. هنوز چند متری از خانه هاشم دور نشده بودیم که احمد گفت کلیدها را داخل خانه جا گذاشته و برگشت. 10 دقیقهای طول کشید تا احمد دوباره از خانه بیرون آمد، فکر نمیکردم هووی مادرم به قتل رسیده باشد اما چند روز بعد وقتی در روزنامهها خواندم که کشته شده است از همان موقع عذاب وجدان داشتم، چند روز بعد هم هاشم را به اتهام مظنون به قتل بازداشت کردند و من هم به همین دلیل تصمیم گرفتم به زندگیام پایان دهم. بار اول با قرص خودکشی کردم که خانوادهام متوجه شدند و بار دوم خودم را جلوی یک خودروی عبوری انداختم اما زنده ماندم. دیگر نتوانستم تحمل کنم و تصمیم گرفتم خودم را به پلیس معرفی کنم.»
آغاز تحقیقات درباره اعترافات جدید
پس از ثبت این اظهارات، بررسیهای پلیسی و قضایی وارد مرحله تازهای شد. تحقیقات نشان داد جنایتی با مشخصات مطرحشده از سوی دختر جوان پیشتر رخ داده است.
بررسی پرونده نشان داد اوایل اسفندماه سال گذشته زنی میانسال در خانه خود به قتل رسیده و بخشی از اموال و طلاهای او نیز به سرقت رفته بود.
اظهارات همسر مقتول در جریان تحقیقات
در جریان تحقیقات قبلی، همسر مقتول نیز مورد بازجویی قرار گرفته بود.
بر اساس اطلاعات پرونده، او در اظهارات خود عنوان کرده بود که احتمال میدهد همسر موقت وی در این ماجرا نقش داشته باشد. طبق این اظهارات، همسر اول او پس از اطلاع از وجود همسر دوم، نسبت به ادامه این رابطه معترض بوده و از شوهرش خواسته بود این ازدواج را پایان دهد.
همچنین در تحقیقات مطرح شده بود که موضوع به همسر دوم اطلاع داده شده و او مدعی شده بود که شخصاً مشکل را حل خواهد کرد.
دستگیری مهری و اظهارات او
در ادامه تحقیقات، تلاش مأموران برای شناسایی و دستگیری مهری ادامه پیدا کرد تا اینکه وی بازداشت شد.
او در بازجوییها گفت: «زنی که کشته شده هووی من بوده و من تازه از ماجرای قتل او باخبر شدهام. هاشم از من خواست که همسرش را بکشم اما زیر بار نرفتم، سپس سراغ دخترم رفت و از او در این رابطه کمک خواسته بود و من نقشی در این قتل نداشتم.»
دستور قضایی برای ادامه رسیدگی به پرونده
پس از مطرح شدن این اظهارات و روشن شدن ابعاد جدید پرونده، بازپرس سالار صنعتگر از شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران دستور انتقال دختر جوان به تهران را صادر کرد.
همچنین ادامه تحقیقات درباره سه متهم پرونده در دستور کار قرار گرفت و دستور بازداشت احمد نیز صادر شد تا زوایای پنهان این پرونده جنایی مورد بررسی دقیقتر قرار گیرد.
پروندهای که وارد مرحله جدید شد
با اعترافات تازه و اظهارات مطرحشده از سوی افراد مرتبط با پرونده، اکنون تحقیقات قضایی و پلیسی وارد مرحلهای حساس شده است. بررسی نقش هر یک از متهمان و روشن شدن جزئیات کامل حادثه، موضوعی است که در ادامه روند رسیدگی به این پرونده دنبال خواهد شد.
نظر شما