گالن ۲۰ لیتری پلاستیکی و کاربردهای آن

بطور کلی صنعت پلاستیک در دهه های اخیر پیشرفت بسیار زیادی داشته و می توان گفت تقریبا دیگر هیچ یک از ابعاد زندگی انسان ها چه بصورت جزی در زندگی روزمره و چه بصورت کلی در صنایع بزرگ، نیست که به محصولات تولید شده در صنعت پلاستیک وابسته نباشد.

در دسترس بودن، راحتی حمل، قیمت بصرفه و خیلی عوامل دیگر باعث شده که در بین تنوع بسیار بالای هر محصول از نظر جنس و ماده اولیه، انتخاب ما کالاهای پلاستیکی باشد.

ما در این مقاله قصد داریم به معرفی 3 محصول بسیار کاربردی در صنایع که از جنس پلاستیک هستند بپردازیم. ما را تا پایان همراهی کنید.

گالن 20 لیتری پلاستیکی

به جرات می توان گفت معروف ترین محصول پلاستیکی که در همه جای زندگی صنعتی انسان مورد استفاده است، همین گالن 20 لیتری پلاستیکی با تنوع مدل ها مختلف تولید به مرور زمان از گذشته تا به امروز است. انواع گالن 20 لیتری امروزه با رنگ بندی مختلف به جهت رفع نیاز صنایع تولید کننده به ظروف بسته بندی تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

می توان به جرات بیان کرد که دیگر هیچ محصول صنعتی مایعی در ایران به تولید نمی رسد که فعالین صنعت پلاستیک برای آن گالن 20 لیتری پلاستیکی مخصوصی طراحی و تولید نکرده باشند. راحتی حمل، امکان قرار دادن چندین ردیف از گالن ها بر روی یکدیگر بمنظور صرفه جویی در فضاو  انبار داری، وجود دسته بسیار محکم و کاربردی و خیلی ویژگی های دیگر این محصول را به انتخاب اول صنایع تبدیل کرده است. قیمت عمده گالن 20 لیتری معمولا با تو.جه به قیمت روز مواد اولیه پلی اتیلن، مقدار درخواستی و... تعیین و به خریداران اعلام می شود.

موارد مصرف و کاربرد گالن 20 لیتری

گالن های 20 لیتری از کاربردی ترین گالن ها در صنایع گوناگون هستند. از مهم ترین صنایع: پتروشیمی، آرایشی و بهداشتی، کشاورزی، غذایی، حمل آب، الکل، انواع روغن ها، بنزین، مواد شوینده وبهداشتی، سم ها و حتی اسید ها و هر نوع مایعی استفاده می شود.

ویژگی بدنه گالن بیست لیتری

این گالن‌ها باداشتن بدنه‌ای محکم و مقاوم، مناسب استفاده برای ارسال مواد شیمیایی، نمونه‌ها و همچنین برای ذخیره بنزین هستند. تولید شده با ساختاری خاص در قسمت پایینی می باشند. گالن ۲۰ لیتری می‌تواند در تعداد بالا بر روی خودش قرار بگیرد. با داشتن یک دهانه ۲ اینچی بزرگ که برای استفاده آسان طراحی شده است. همچنین داشتن یک دسته آرگونامیک و خوش دست، این محصول یکی از بهترین گزینه‌های شما برای ذخیره‌سازی مایعات است.

گالن 20 لیتری پلاستیکی و کاربردهای آن - تصویر 2

آشنایی با گالن 20 لیتری کتابی

شاید بتوان گفت که قدیمی ترین محصول تولید شده در بخش تولید گالن در صنعت پلاستیک، قطعا گالن 20 لیتری کتابی است. همین گالنی که عکس آن را مشاهده می کنید، برای خیلی از دهه شصتی ها خاطره انگیز است. همیشه در حیاط خانه در شهر و روستا حداقل یکی از گالن ها بود که معمولا برای نگهداری نفت استفاده می شد. گالنی بسیار کاربردی که برای ذخیره سازی انواع محصولات سوختی از دیرباز بسیار مورد استفاده و اقبال بوده است به دلیل اینکه علاوه بر مقاومت و استحکام مناسب، بدلیل ساختار طراحی خاصی که دارد بسیار کم جا بوده و نیاز به فضای زیادی ندارد.

موارد مصرف و کاربرد گالن 20 لیتری کتابی

  • پر کردن انواع مواد شیمیایی صنعتی
  • پر کردن محصولات متنوع پتروشیمی
  • پر کردن و بسته بندی انواع سم کشاورزی مایع
  • حمل و نگهداری طولانی مدت آب معدنی، آب مقطر
  • بسته بندی و نگهداری انواع اسانس های روغنی و خوراکی

ماده اولیه تولید گالن کتابی چیست؟

گالن ۲۰ لیتری کتابی پلاستیکی با استفاده از ماده پلی اتیلن تولید می شود. پلی اتیلن با توجه به ویژگی های فراوانی که دارد به یکی از پر مصرف ترین پلاستیک های در جهان تبدیل شده است و برای تولید بسیاری از ظروف کاربرد دارد. این ماده جز پلاستیک های سبک، بدون اثر و ارزان قیمت است و به دلیل اینکه به فراوانی وجود دارد و دسترسی به آن آسان است بسیار پرطرفدار می باشد.

گالن کتابی پلی اتیلن جز یکی از محصولات پر مصرف در صنایع مختلف شیمیایی و شوینده و …. است. این گالن با توجه به اینکه ظرفیت بالایی دارد در صنایع کاربردی بیشتری دارد و در موارد خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. برای خرید گالن 20 لیتری کتابی کافیست با سرچ در اینترنت و برقراری ارتباط با کارخانجات تولید کننده گالن های پلاستیکی سفارش خود را ثبت کنید.

گالن 20 لیتری پلاستیکی و کاربردهای آن - تصویر 3

آشنایی با دبه 20 لیتری پلاستیک

با نزدیک شدن به فصل زمستان و رسیدن به نیمه های پاییز خانم های خانه دار بساط ترشی گرفتن در خانه ها به پا می کنند و چیزی که همه ما حتما در این ایام می بینیم دبه 20 لیتری پلاستیکی 3 خط است که قرار است برای نگهداری و پر شدن ترشی های خانگی خوشمزه استفاده شوند. این نوع گالن پلاستیکی که البته بیشتر با عنوان دبه پلاستیکی در بین عموم مردم شناخته شده است، کاربردهای متعددی در صنایع دارد ولی به دلیل طراحی و ساختاری که دارد برای مصارف خانگی بسیار زیاد مورد توجه است. درب و وردی با قطر زیادی که دارد، پر کردن و تخلیه مواد بسیار راحت کرده است.

موارد مصرف و کاربرد دبه 20 لیتری

مشاغل خانگی

قطعا همه ما حداقل یک بار دبه پلاستیکی 20 لیتری را در منزل خودمان و یا مادربزرگ ها دیده ایم که در انباری و یا حیاط خانه های قدیمی برای نگهداری انواع ترشی،سرکه، آبلیمو، آبغوره و... استفاده شده است.

مزایای استفاده از دبه 20 لیتری در مشاغل خانگی

از آنجایی که دبه بیست لیتری دارای درب پیچی بوده و کاملا بسته می شود از ریختن مایعات به بیرون جلوگیری می شود، هوا و آلودگی نیز به داخل آن راه نمی یابد.

همچنین حمل و نقل راحتی داشته و ساختار طراحی بدنه دبه به گونه ای است که به راحتی می توان تعداد زیادی از آنها را روی یکدیگر و یا کنار هم نگهداری کرد.

مشاغل صنعتی

در کارخانجات صنعتی نیز از خرید دبه 20 لیتری پلاستیکی برای عرضه مواد در حجم بالا مانند داروی های گیاهی یا شیمیایی، روغن، مواد شیمیایی و پتروشیمی استفاده می گردد.

دبه پلاستیکی چیست؟

دبه یکی از انواع ظروف پلاستیکی برای نگهداری انواع مایعات صنعتی و خوراکی است. از نظر شکل ظاهری استوانه ای شکل و در فواصل منظم دارای خطی با حالت کمربند می باشد. دهانه دبه پلاستیکی بسیار بزرگ است و دست به راحتی به داخل آن می رود.

دسته دبه های پلاستیکی معمولا از جنس فلز نازک است که نگهداری دبه را راحت می کند. این ظرف ها در انواع بسیار مختلفی طراحی و ساخته می شوند که هر کدام از آنها برای نگهداری کردن از موادی مناسب می باشند.

نکات مهم در خرید دبه 20 لیتری پلاستیکی

جنس بدنه

دبه ها را از جنس پلاستیک و فلز تولید می کنند ظرف های پلاستیکی قیمت ارزان تری دارند و وزن آنها سبک است این ظروف برای نگهداری انواع ترشیجات مناسب هستند. هنگام خرید باید به کیفیت جنس ظرف توجه کرده و ظرفی ضخیم و مرغوب را انتخاب کنید ظرف باید به خوبی بتواند انواع مواد خوراکی و مایعات را داخل خود نگهداری کند.

درب دبه

دبه های پلاستیکی را بصورت درب دار تولید کرده و روانه بازار می کنند درب های این ظروف را بصورت پیچی می توان باز و بسته کرد درب مانع از هوا کشیدن داخل ظرف شده همچنین درب مانع از ورود گرد و غبار و آلودگی به داخل ظرف می شود که این یک مزیت بسیار عالی خواهد بود چرا که مانع از فاسد شدن مواد یا مایع داخل ظرف می شود به همین منظور هنگام خرید حتما از محکم باز و بسته شدن درب ظرف اطمینان حاصل کنید و سپس ظرفی با دربی محکم را خریداری نمایید.

میزان گنجایش

هر کدام از دبه 20 لیتری پلاستیکی دارای میزانی گنجایش برای نگهداری از مواد خوراکی یا مایعات داخل مخزن خود هستند میزان گنجایش دبه ها را بر اساس لیتر محاسبه می کنند شما می توانید بر اساس میزان نیاز استفاده خود ظرفی با گنجایشی مناسب را خریداری کنید برای نگهداری کردن از مایعات بهتر است گنجایش ظرف را بزرگ تر انتخاب کنید تا میزان بیشتری آب را بتوانید ذخیره نمایید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

نظر شما