مرگ تلخ و همزمان ۳ زن و یک دختر بچه ۴ ساله در زنجان

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه با برودت هوا استفاده از وسایل گرمایشی افزایش می‌یابد که در صورت عدم رعایت نکات ایمنی حادثه ساز است گفت: متاسفانه مسمومیت با گاز Co در شهرک امیرکبیر زنجان جان ۴ نفر را گرفت.

داریوش تقی‌لو با بیان اینکه  مسمومیت  با گاز Co در تاریح ۱۰ فروردین ماه ساعت ۲۳:۱۵دقیقه در شهرک امیرکبیر روی داده است گفت: متاسفانه این حادثه ۴ فوتی در بر داشته است.

وی گفت: در این حادثه 4 نفر در اثر نشت گاز دچار مسمومیت شدند که دو آمبولانس اورژانس از پایگاه‌های ولیعصر و قائم به محل حادثه اعزام شدند و پس از ارزیابی اولیه متوجه شدند در اثر نشت گاز آبگرمکن متاسفانه 4نفر (خانم‌‌های حدودا 22، 23، 35 و 4 ساله) در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد: مسمومیت با منوکسید کربن به وسیلهٔ انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، پیک نیک و حتی زغال ایجاد می‌شود و اغلب در فصل سرد سال این اتفاقات رخ می‌دهد.

تقی‌لو گفت: وقتی منوکسید کربن وارد سیستم تنفسی شخصی شود، بلافاصله با هموگلوبین‌های خون ترکیب شده و ماده‌ای به نام کربوکسی هموگلوبین را به وجود می‌آورد باعث می‌شود که اکسیژن کمتری به بافت‌های بدن برسد و باعث مسمومیت در فرد می‌شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

نظر شما