ابلاغیه های قضایی قلابی همچنان قربانی می گیرد

با آن که بارها درباره دستبرد به حساب بانکی افراد از طریق ارسال پیامک های قطع یارانه، سهام عدالت و به ویژه ابلاغیه های قضایی شنیده بودم اما بازهم براثر غفلت و ناآگاهی از پیامک های آلوده به لینک های جعلی (فیشینگ) همه پس‌انداز و هزینه عمل قلب مادرم را از دست دادم و ....

مرد میان‎سال که در پی دستبرد سارقان و کلاهبرداران به حساب بانکی اش دچار شوک ناگهانی شده و به مرکز درمانی انتقال یافته بود، درباره این ماجرای تاسف بار به کارشناس اجتماعی پلیس فتای خراسان رضوی گفت: چندروز قبل وقتی پیامک ثبت ابلاغیه قضایی روی گوشی تلفنم نقش بست، چنان نگران شدم که اصلا نگاه نکردم این پیامک از شماره تلفن معمولی برایم ارسال شده و تنها یک دام اینترنتی برای دستبرد به حساب بانکی است! در میان همین استرس و نگرانی عجیب بلافاصله لینکی را باز کردم که در پیامک ارسالی برای ورود به آن و پیگیری و اطلاع از متن ابلاغیه قضایی تاکید شده بود.

خلاصه بدون تامل و ناآگاهانه اطلاعات حساب بانکی‌ام را وارد کردم که ناگهان پیامک برداشت 88 میلیون تومانی از حساب بانکی ام ،نفس هایم را به شماره انداخت و دیگر چیزی نفهمیدم.

خانواده ام با اورژانس تماس گرفته بودند و من زمانی فهمیدم چه بلایی به سرم آمده است که تحت مراقبت های ویژه درمانی قرارداشتم چرا که آن پول ها همه پس انداز و هزینه عمل قلب مادرم بود که به حساب بانکی من واریز کرده بود تا امور درمانی اش را پیگیری کنم!و حالا زندگی مادرم در معرض خطر قراردارد اما ای کاش...

گزارش اختصاصی روزنامه خراسان حاکی است:با اعلام این شکایت ،کارشناسان و افسران زبده عملیاتی پلیس فتا با ردزنی اطلاعاتی موفق شدند مکان خرید کالای اینترنتی توسط عامل کلاهبرداری با ابلاغیه قضایی قلابی را شناسایی کنند و مانع از انتقال کالا به خریدار شوند. سپس با دستور مقام قضایی ،مبلغ حدود88 میلیون تومانی مالباخته در حساب شرکت فروش کالا،مسدود و به حساب مالباخته تحویل شد.

درهمین حال رئیس پلیس فتای خراسان رضوی با تاکید بر هوشیاری شهروندان درباره پیام های جعلی ابلاغیه های قضایی از طریق شماره تلفن های معمولی گفت:این پیام ها معمولا به گونه ای نوشته می شود که فرد را دچار نگرانی کند و او مجاب شود تا به لینک آلوده به بدافزار ورود کند.

سرهنگ قرایی پور به شهروندان توصیه کرد: به هیچ وجه به پیامک های اداری و قضایی که از طریق سرشماره های معمولی اپراتورهای خطوط تلفن همراه ارسال می شود توجهی نکنند و هیچ گاه اطلاعات حساب و کارت بانکی و به ویژه رمز آن را در اختیار کسی قرار ندهند؛ چرا که کلاهبرداران و سارقان با همین لینک های جعلی گوشی تلفن افراد را هک می کنند و به همه موجودی حساب بانکی فرد دستبرد می زنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان رضوی تصریح کرد:شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک و یا لینک های جعلی می توانند مراتب را با تلفن 096380 به مرکز فوریت های سایبری اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

نظر شما