در خانه هم از کرم ضد آفتاب استفاده ‌کرد؟

یکی از محصولات مراقبتی پوستی بسیار مهم و ضروری، کرم ضد آفتاب است. استفاده از ضد آفتاب، از بسیاری از مشکلات و بیماری‌های پوستی جلوگیری می‌کند و به پوست شما زنده و سالم نگاه می‌دارد. علاوه بر این، استفاده منظم از کرم ضد آفتاب موجب شادابی پوست و جلوگیری از جوش، لکه، چین و چروک می‌شود. به همین دلیل، تخصصی‌های پوستی توصیه می‌کنند که در تمام فصول سال و بطور مداوم از ضد آفتاب استفاده شود، چه در فضای باز و چه در داخل منزل.

 

اگر تاکنون تنها در ماه‌های گرم سال و هنگام خروج از منزل از کرم ضد آفتاب استفاده می‌کردید، پیشنهاد می‌شود این مقاله را مطالعه کنید تا با ضرورت استفاده از ضد آفتاب در داخل و خارج از خانه به طور جامع‌تر آشنا شوید.

چرا باید در منزل از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

اشعه‌های UVB و UVA از لایه اوزون عبور می‌کنند. اگرچه لایه اوزون بخشی از اشعه‌های UVB را جذب می‌کند، اما مقداری از این اشعه‌ها به زمین می‌رسد که می‌تواند برای پوست بسیار خطرناک باشد و باعث تخریب بافت پوست و حتی سرطان گردد. اشعه UVB عامل اصلی سوختگی و قرمزی پوست پس از آفتاب‌سوختگی است، و این علائم بیشتر در ماه‌های گرم سال، به ویژه در تابستان، مشاهده می‌شوند. بنابراین، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب تنها در هوای بسیار گرم و فقط هنگام بیرون رفتن کافی نیست. باید در نظر داشت که اشعه UVA در تمام فصول به میزان بسیار زیادی وجود دارد و می‌تواند به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ کند.

به گفته بنیاد سرطان پوست، اشعه UVA که باعث علائم پیری و از دست دادن ارتجاع پوست می‌شود، می‌تواند از طریق پنجره‌ها نفوذ کند. نور UVA با شکستن کلاژن و بافت الاستیک، باعث پیری زودرس پوست و همچنین بروز سرطان‌های پوست می‌شود. کرم‌های ضد آفتاب مختلف با ایجاد محافظت در برابر اشعه‌های مضر، از آسیب به بافت پوست و عوارض ناشی از آنها جلوگیری می‌کنند. اگرچه ممکن است در خانه فکر کنیم که به اشعه خورشید معرض نیستیم، اما در واقع، نور خورشید همیشه و در همه جا حضور دارد!

اشعه‌های مضر خورشید چگونه وارد خانه می‌شوند؟

 

2200

این اشعه‌ها در روزهای ابری می‌تواند از پوشش ابرها بگذرند، پس حتی در روزهای ابری و برفی نیز باید از ضد آفتاب استفاده ‌کنید. چون در فصل‌های سرد لایه اوزون نازک‌تر از همیشه است و اشعه‌ها بیشتر از آن عبور می‌کنند. شیشه پنجره‌ها نیز با انعکاس نور خورشید باعث می‌شود که نور به ‌شکل مضاعف به سمت ما بیاید و همین امر باعث دو برابر شدن شدت اشعه‌ها می‌شود.

در روزهای برفی علاوه بر اینکه برف شدت نور را زیاد می‌کند، باعث می‌شود اشعه‌های مضر در فضای اطراف تا دو برابر افزایش پیدا کند. بنابراین امکان اینکه اشعه‌های مضر از طریق شیشه‌های پنجره به داخل خانه نفوذ پیدا کنند، بسیار بیشتر از روزهای دیگر است؛ پس استفاده از کرم‌های ضد آفتاب را جدی بگیرید!

افرادی که در منزل کار می‌کنند، علاوه بر اشعه‌هایی که از طریق پنجره‌ها وارد منزل شده با اشعه‌های فرابنفش نیز سروکار دارند. اشعه فرابنفش که از نور آبی لپ‌تاپ، رایانه، موبایل و غیره ساطع شده ‌است.

نور آبی بخشی از طیف نور مرئی است که طول موج کوتاه و انرژی بسیار بالایی دارد، پس می‌تواند آثار جدی بر روی پوست به ‌جا بگذارد. در نتیجه هنگامی که در منزل پشت لپ تاپ نشسته‌اید و یا پای تلویزیون و گوشی‌های هوشمند هستید، در معرض پرتو های مضر قرار دارید. اما ضد آفتاب می‌تواند باعث جلوگیری از نفوذ این اشعه‌ها به داخل پوست شود و از پوست مراقبت کند.

مهمترین نکات برای استفاده از ضد آفتاب در خانه

تا این بخش از متن، با دلایل و ضرورت استفاده از کرم ضد آفتاب در داخل خانه آشنا شدید و بدون شک تصمیم به استفاده از آن در منزل دارید. اما آیا می‌دانید که بین انواع مختلف کرم‌های ضد آفتاب موجود در بازار، کدام را باید انتخاب کنید و چگونه از آن استفاده کنید؟

قبل از استفاده از ضد آفتاب لازم است چند نکته در مورد انتخاب ضد آفتاب مناسب پوستتان به شما بگوییم. در انتخاب ضد آفتاب به موارد زیر بیشتر دقت کنید:

  1. ضد آفتابی که استفاده می‌کنید، باید حتماً مناسب نوع پوستتان (چرب، خشک و نرمال) باشد.
  2. اگر پوست چربی دارید، باید به ‌دنبال ضد آفتابی باشید که منافذ پوستتان را مسدود نکند، چون باعث جوش زدن می‌شود.
  3. اگر پوست شما خشک است، ضد آفتاب مناسب پوستتان محصولی است که سبک و بر پایه آب است. برای پوست نرمال هم سعی کنید هر دو مورد را پوشش دهد.
  4. سعی کنید برای استفاده روزانه از ضد آفتاب‌های فاقد رنگ استفاده‌ کنید.
  5. اس ‌پی ‌اف ضد آفتاب باید بالای ۳۰ و دارای طیف گسترده باشد.
  6. از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت کند (روی تیوپ ضد آفتاب درج شده ‌است).
  7. اگر پوستتان حساس است، ضد آفتاب‌های مینرال مناسب شما هستند.
  8. تاریخ انقضای آن نگذشته باشد.

معرفی چند نمونه از بهترین ضد آفتاب‌ها

 

3300

همانطور که توضیح داده شد، هر فرد با هر نوع پوست و تمامی رنگ‌های پوست، در هر فصل و در طول شبانه‌روز، نیاز به مراقبت از پوست با استفاده از ضد آفتاب دارد. در بازار، ضد آفتاب‌ها به صورت مختلفی با مدل‌ها و رنگ‌های متنوع وجود دارند. بنابراین، با توجه به نیازهای خود، می‌توانید ضد آفتاب مناسب برای خود را انتخاب کنید.در این بخش از مطلب چند نمونه از این محصولات را به شما معرفی می‌کنیم:

ضد آفتاب بیرنگ پوست خشک و حساس ساسکین

  • محافظت کننده از اشعه مضر خورشیدی
  • جلوگیری کننده از آفتاب سوختگی و پیری پوست
  • مناسب پوست خشک و حساس
  • دارای ترکیبات آنتی‌اکسیدان و ضدالتهاب
  • دارای بافت سبک و زود جذب
  • هیدراته کننده عالی پوست
  • تغذیه کننده سد محافظتی پوست

ضد آفتاب اوربن فیوژن واتر ایزدین

  • ضد آفتاب بی رنگ فوق سبک روزانه برای محیط‌های شهری
  • غیر کومدوژنیک، بسیار سبک و زود جذب
  • حداکثر محافظت از نور خورشید، نور آبی و آلودگی‌های محیطی
  • بدون مواد جوش‌زا و آلرژی‌زا
  • ضدلک و تیرگی پوست و حاوی ترکیبات روشن کننده
  • قابل استفاده در ناحیه دور چشم
  • قابل استفاده روی پوست مرطوب

ضد آفتاب رنگی آنتلیوس اولترا فلوئید لاروش پوزای

  • محافظت از پوست در برابر اشعه‌های خورشید و حاوی فیلتر مگزوریل
  • جلوگیری از آفتاب سوختگی، قرمزی یا ایجاد لکه‌های تیره
  • ضد حساسیت و آلرژی و مناسب برای انواع پوست
  • فرمول بسیار سبک بدون ایجاد احساس سنگینی
  • ضد آب و ضد تعریق

محصولاتی که در این بخش از مطلب معرفی کردیم، جزو بهترین ضدآفتاب‌های سبک برای استفاده در داخل و خارج از منزل هستند که می‌توانید آنها را از مرکز خرید آنلاین بانی مد تهیه کنید.

 

ارسال به دیگران :

نظر شما